טיפים למנהלים מתחילים

טיפים למנהלים מתחילים

טיפים למנהלים מתחילים

קיבלתם תפקיד ניהולי חדש? התקדמתם בעבודה לתפקיד בכיר יותר? כעת כשאתם מנהלים, ישנן משימות שונות המוטלות עליכם, כמו גם אחריות על ביצועי המחלקה אותה אתם מנהלים. מעבר לזה, סביר להניח שיש תחתיכם עובדים שזקוקים לסיוע והכוונה מכם, לכן מוטב שתדעו כיצד להתנהל מולם ולהפוך להיות המנהלים האידאליים.

טיפים למנהלים מתחילים

שיחות אישיות עם העובדים

אחד הדברים הבולטים בניהול הוא היכולת לנהל את העובדים באופן המיטבי. אם תכירו את העובדים שלכם לעומק, תוכלו לדעת מהן נקודות החולשה שלהם ובאילו מקומות הם מצטיינים. מלבד זאת, ניכר כי עובדים שחשים לויאליות למנהל, נוטים לעבוד טוב יותר ותפוקתם גבוהה מהממוצע. בכדי לגרום לעובדים שלכם להיות לויאליים, רצוי ליצור קשר אישי עם כל אחד מהם, לתת להם תחושת אמון ולהקדיש זמן בכדי להקשיב לדברים שמציקים להם. מערכת יחסים בין עובד למעביד (או מנהל ועובד זוטר) המתנהלת באופן מכובד, תוך אדיבות, סבלנות והקשבה יכולה להוביל את צוות העובדים להצלחה יתרה בפרויקטים השונים ולאווירה טובה בין העובדים במשרד.

שימוש באפליקציות ומערכות שיחסכו לכם זמן

שעות העבודה מרובות, בין אתם מנהלים ובין אם לא, לכן תמיד רצוי לנסות ולייעל את הזמן לטובתכם (ולטובת העובדים שלכם). דרך מצוינת לעשות זאת היא באמצעות אפליקציות ומערכות שונות, למשל ישנה אפליקציה המסייעת לסרוק מסמכים תוך שניות אחדות ולהפוך אותם לקובץ PDF איכותי או לחלופין מערכת הכוללת חייגן שיחות אוטומטי, שחוסכת את זמן החיוג ללקוחות. השתדלו לאתר כמה שיותר מערכות ואפליקציות שיכולות לסייע לכם בחיסכון בזמן, והנחילו אותן בקרב הצוות שלכם.

מצאו את הדרך להתפתח ברמה האישית

תפקידים ניהוליים בהחלט מעלים את הביטחון העצמי, אך יחד עם זה, תמיד כדאי לחפש את המקום להשתפר ולהתפתח ברמה האישית (וגם המקצועית). נסו לנצל את המשימות שלכם בעבודה לפיתוח מיומנויות חדשות, למשל, שיח עם העובדים יכול לפתח את המיומנויות התקשורתיות שלכם וכו'.

היו מאורגנים ומסודרים

התפקיד הניהולי דורש לא מעט, ובכדי לעמוד בכל המשימות ולהגיע לפגישות בזמן, חשוב להיות מאורגנים ומסודרים. סדרו את לוח הזמנים שלכם מידי שבוע, בדקו שאתם יכולים להגיע לכל הפגישות ושאין אירועים שמתנגשים זה עם זה. במידת הצורך, תוכלו לשכור את שירותיה של עוזרת אישית, שתוכל לסייע לכם בקביעת פגישות וניהול היומן.

הכירו היטב את מקום העבודה

מנהל טוב הוא מנהל שמכיר את מקום העבודה באופן המיטבי, יודע לזהות אינטריגות בין העובדים, מכיר את הסיטואציות הבעייתיות בתחום, מודע ללקוחות הבעייתיים ויודע מי מאנשי הצוות הוא מנהיג החבורה ומי נשאר מאחור. ברגע שתכירו את מקום העבודה על הצד הטוב ביותר, כך תדעו כיצד לנהל אותו ביעילות ואיך לשוחח ולהתנהל מול אנשי הצוות והלקוחות באופן הנכון.

וממה כדאי להימנע?

ניהול נכון ידרוש מכם להניח את האגו בצד ולהימנע מפעולות מסוימות שהייתם נוקטים אם לא הייתם מנהלים. אל תקבלו החלטות פזיזות ושקלו את המילים שלכם בכובד ראש, מעבר לזה, אל תילחצו אם העובדים מרכלים או מדברים עליכם מאורי הגב, זה טבעי וזה לגיטימי לחלוטין. כדאי לשמור על מערכת יחסים טובה עם העובדים אך יחד עם זה, הימנעו מחברות הדוקה מידי. שמרו על גבולות ברורים ומוגדרים, אתם לא החברים שלהם, אתם המנהלים שלהם. כמו כן, במקרי כישלון, אל תשחררו קיטור על העובדים, גם אם זו אשמתם. נסו להבהיר באופן שליו את הבעייתיות באירוע ומדוע הפרויקט נכשל.

 

ניהול עובדים, ניהול מחלקות ותפקידים בכירים בארגון, יחייבו אתכם להתנהל באופן מסוים, לרבות יחד אדיב וסבלני לצוות שלכם, זאת בכדי שתוכלו לצלוח את התפקיד ולהוביל את הארגון והצוות להצלחה המיוחלת.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יונית לוי-נחשון

יונית לוי-נחשון

יונית לוי-נחשון מעבירה סדנאות, הרצאות וחוגים בכל רחבי הארץ לצורך התנהלות פיננסית נכונה וכלכלת הבית. יונית היא בעלת תואר שני בתחום מנהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן, ובעלת מספר תעודות בתחום ייעוץ השקעות וכלכלה. בזמנה הפנוי היא מקדישה את זמנה לכתיבת מאמרים בנושאי צרכנות, קריירה ועוד

השארת תגובה