טיפים להתאמן גם בחורף

טיפים להתאמן גם בחורף

ציוד ספורט

אין לכם חשק להתאמן בחורף? ובכן, אתם בהחלט לא לבד. לא מעט מתאמנים מאבדים מוטיבציה וחשק להתאמן בימי החורף – כי כשקר וגשום, איך אפשר לצאת מהבית אל חדר הכושר?

יחד עם זה, חשוב לציין שאימונים הם אלמנט חשוב ומשמעותי, הם מסייעים לשמור על המשקל ועל הבריאות, לכן חשוב לבצע אותם גם בתקופת החורף. אבל איך תעשו זאת? ריכזנו בעבורכם טיפים לאימוני חורף יעילים.

ציוד ספורט


אבל אין לי חשק!

להרבה מאוד מתאמנים אין חשק להתאמן בחורף, כולנו רוצים להישאר מתחת לשמיכה החמימה, להדליק את תנור החימום או הקמין ולצפות בטלוויזיה, אבל הפעולות הללו לא תורמות לבריאות שלנו ואפילו עשויות להזיק לנו. נסו למצוא את הדרך האידיאלית ביותר בעבורכם לאימוני החורף, בין אם מדובר באימונים ביתיים, אימוני סטודיו, אימונים בחדר הכושר ולנועזים מבינכם – אימונים בשטח.

עובדה נהדרת, שאולי תדרבן אתכם להתחיל להתאמן גם בחורף היא שאימון גופני בימים קרים גורם לגוף לשרוף יותר שומנים, ולנצל את השומן בגוף לטובת אנרגיה לפעילות הגופנית. אז קדימה, הצטיידו בנעלי ספורט וביגוד מתאים, ובואו נתחיל להתאמן!


אימונים ביתיים

דרך מצוינת להתאמן בימי החורף מבלי לצאת מהבית, היא באמצעות אימון ביתי. כדי להתאמן באופן יעיל, חשוב לרכוש מבעוד מועד ציוד ספורט איכותי שישמש אתכם למהלך האימון, למשל משקולות, מזרן יוגה, גומיות, שעון ספורט ועוד. אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בעולם הספורט, כדאי להתייעץ עם מאמן כושר מוסמך שיבנה עבורכם תכנית אימונים ביתית. כמו כן, תוכלו לשאוב השראה לאימונים יעילים מהאינטרנט, רק שימו לב שאתם מבצעים את התרגילים כפי שמתואר ובאופן המדויק, על מנת שתוכלו להימנע מפציעות מיותרות.


אימוני סטודיו

בשנים האחרונות אימוני הסטודיו מהווים חלופה לאימונים בחדר הכושר, כשיש מגוון רחב של חדרי אימונים ברחבי הארץ ובערים השונות. בין האימונים: זומבה, TRX, קרוספיט, עיצוב הגוף, פילאטיס ועוד, כשניתן לבחור את הסטודיו האידיאלי ביותר לכל מתאמן. למעשה, להבדיל מחדר הכושר, מכוני הסטודיו ממוקמים בשכונות מגורים או במקומות אסטרטגיים, כך ניתן להגיע אליהם בקלות, גם בימים גשומים וחורפיים.


אימונים בזוגות או בקבוצה

אחת הדרכים להעלות את המוטיבציה כמו גם את המחויבות לאימון, היא לשלב בתוכו אנשים נוספים, בין אם מדובר בקבוצה מאורגנת (כמו קבוצת ריצה או קבוצה בסטודיו) ובין אם מדובר בשני חברים שמעוניינים להתאמן יחדיו. זה בהחלט לא נעים לבטל אימונים כשגורמים נוספים עשויים להיפגע מכך, לכן ניכר שאימונים קבוצתיים עשויים לחזק את המוטיבציה ולגרום לכם להתאמן גם כשקר וגשום.


איך להתכונן לאימון?

אימונים שנערכים בתנאי קור, מחייבים את המתאמנים להיערך אליהם בהתאם, וזאת על מנת לשמור על בריאותם. הקפידו להתאמן בביגוד חם (אבל לא חם מידי), ומיד עם תום האימון כשאתם יוצאים למזג האוויר הקריר, עטפו את עצמכם בשכבת חימום נוספת. כמו כן, החורף עשוי לתעתע בנו ואנחנו עלולים שלא לשתות מספיק נוזלים, לכן רצוי ומומלץ להגיע לאימון עם בקבוק מים של ליטר ולהקפיד לשתות במהלך האימון ולאחריו. יתרה מזאת, חשוב מאוד לבצע חימום גופני בטרם תחילת הפעילות! את החימום יש לבצע באופן הדרגתי, ובשום אופן אין להתחיל את האימון בלעדיו.

אימונים גופניים מסייעים לנו לשמור על משקל תקין ועל אורח חיים בריא. אל תאפשרו לעונה הקרה למנוע מכם להתאמן, ומצאו את הדרך האידיאלית ביותר בעבורכם לאימון יעיל ואפקטיבי. בהצלחה!

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יונית לוי-נחשון

יונית לוי-נחשון

יונית לוי-נחשון מעבירה סדנאות, הרצאות וחוגים בכל רחבי הארץ לצורך התנהלות פיננסית נכונה וכלכלת הבית. יונית היא בעלת תואר שני בתחום מנהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן, ובעלת מספר תעודות בתחום ייעוץ השקעות וכלכלה. בזמנה הפנוי היא מקדישה את זמנה לכתיבת מאמרים בנושאי צרכנות, קריירה ועוד

השארת תגובה