עובדים רבים רואים במשרד כבית שני שלהם. הם משקיעים ימים כלילות בהצלחת פרויקטים. לעיתים העובד ישב במקומו אפילו עד 12 שעות ובסופו של יום יקבל את ההכרה בעבודתו הרבה. כל סביבתו של העובד נועדה לשרת את המטרה הזו. ריהוט משרדי כמו גם צבע הקירות, כמות האור, הדקורציה והנוי הסביבתי חשובים בכדי להגיע לקו הסיום ביעילות. ידוע הדבר שסביבת העבודה משפיעה מאוד על התוצאה. בעלי חברות ומנהלים מודעים לחשיבות סטנדרט גבוה של ריהוט משרדי הצורך בארגון טוב של הציוד המשרדי והארגונומיה מביא חברות להעסיק אדריכלי פנים ומעצבים. בכל הקשור לריהוט עצמו ,יעוץ של צוות כמו מקצועי ובעל ניסיון רב שנים הוא כל מה שהמעסיק באמת צריך.
התאמת הריהוט לצרכים
כל בחירה בפריט ריהוט משרדי אחד תשפיע מייד על הפריט הבא. כך למשל יש לשלב בשולחן העובד מקום למחשב הנייד. אם פעם השולחן האידיאלי הכיל מגירה נשלפת למקלדת, היום מגירה זו מהווה מכשול. כל העובדים משתמשים במחשב נייד הכולל את המקלדת. משרדים רבים מאפשרים אפילו מכשור חדשני שבאמצעות מקרן קטנטן מקרין על השולחן מקלדת וירטואלית. סגנון השולחן המשרדי שינה את פניו.
הכיסא של העובד הוא הפריט הכי חשוב. הוא חייב להיות מותאם בגובהו לשולחן העובד ולתכונותיו האישיות. לכן כיסא מתכוונן הוא עדיף. לא דומים צרכיו של עובד גבוה לעובד נמוך ביחס לגובה השולחן. כיסא שכזה יהיה משולם לכל אחד שיתאים אותו אינדיבידואלית.
הדבר נכון גם לגבי כיסא מזכירה מתכוונן. הוא בדרך כלל ללא ידיות כדי שיוכל להימשך בנוחות אל מתחת לשולחן. הידיות יכולות להפריע לעבודה השוטפת של הידיים המקלידות.
לצעוד עם הזמן
העסקים בימינו הם דינמיים ומגיבים כל העת להתפתחויות חיצוניות. דרישות העסק משתנות וגדלות כל הזמן. התחרות האגרסיבית בכל תחום מחייבת את העובדים להיות גמישים וניידים ובהתאם יהיה עיצוב המשרדים. השינויים מחייבים בחירה גמישה של ריהוט משרדי. שולחנות הכתיבה, ארוניות התיוק וכדומה יכולים להיות מצוידים בגלגלים שמאפשרים ניידות בתוך המשרד. כך נשיג תשובה מיידית לשינויים ארגוניים במבנה החברה.
ניידות שכזו תאפשר למעצבי המשרד יד חופשית בהתאם לצרכים המשתנים בלי צורך בפירוק והרכבה של הריהוט.
התחשבות בתקציב
ההחלטה על רכישת ריהוט משרדי תחייב כמעט כל עסק להתחשב במגבלות התקציב. דרוש תכנון מוקפד תוך איזון בין רהיט איכותי ויקר לכזה שמחירו נמוך יותר. צריך להמשיך ולזכור שהמראה הוא כרטיס הביקור הראשון של העסק.