כך תישנו יותר טוב בלילה

כך תישנו יותר טוב בלילה

כך תישנו יותר טוב בלילה

ככל שאנו ישנים טוב יותר בלילה, כך אנו מתפקדים טוב יותר בבוקר ובמהלך היום שלמחרת. אולם יש בינינו רבים הסובלים מעייפות בגלל בעיות שינה, מסיבות מגוונות: התקפי חרדה, צריכת קפאין מוגזמת, שתיית אלכוהול, דום נשימה תוך כדי שינה, בלוטת ערמונית מוגדלת ועוד.

על סיבות רבות ניתן להתגבר באמצעות שינוי באורח החיים. שינוי כזה יכול להיות קטן ופשוט או סבוך וקשה, אולם חשוב לזכור כי על פי מחקרים מכל העולם, שינה שאינה טובה מספיק עלולה להגדיל את הסיכוי ללקות בבעיות בריאותיות שונות, בהן מחלות לב, יתר לחץ דם, שבץ מוחי, סוכרת או השמנת יתר. לכן מומלץ לעשות מאמץ ולעשות מספר צעדים על מנת שאיכות השינה שלכם תשתפר:

שקלו להחליף את המזרון

נכון, אי אפשר להחליף את המזרון בכל פעם שאתם סובלים מנדודי שינה, אבל אם הם חוזרים ונשנים – זו בהחלט אפשרות. יש היום מגוון רחב של מזרונים שניתן להתאים לבעלי בעיות גב שונות, ברמת רכות וקושי שונות, כך שיכול להיות שבמיטה עם מזרון אחד פשוט יהיה לכם נוח יותר לישון.

שתו פחות אלכוהול

כוס יין או כוסית וויסקי לפני השינה יכולה לעזור לכם להירדם, אבל צריכה מוגזמת של אלכוהול פוגעת באיכות השינה וברציפותה. מהי צריכה מוגזמת של אלכוהול? יותר מ-3 כוסיות ביום לנשים ו-4 לגברים, ובכל מקרה מומלץ שלא לשתות אלכוהול בשעה שלפני שאתם הולכים לישון.

פעילות גופנית – לא לפני השינה

אין ספק שפעילות גופנית ככלל היא מבורכת, שכן היא טובה לבריאות ואף משפרת את איכות השינה. אולם אם מבצעים אותה סמוך מדי לשעת השינה, היא עלולה להקשות עליכם את ההירדמות. לכן מוטב שתבצעו פעילות גופנית רבה ככל האפשר – אבל הפסיקו אותה לפחות שלוש שעות לפני שאתם הולכים לישון.

הימנעו מהדברים הבאים:

  • קפאין הוא חומר מעורר ידוע, ולכן רבים לא נוהגים לשתות קפוצ'ינו או קפה שחור לפני שהם הולכים לישון, אולם לא רבים יודעים שקפאין מצוי גם בתה ובקולה.
  • גם שוקולד וסיגריות ידועים כחומרים מעוררים. אז אם תכננתם לחסל בונבוניירה ולעשן סיגריה או שתיים לפני שאתם נרדמים, מומלץ שתוותרו.
  • אל תלכו לישון רעבים, ומצד שני אל תלכו לישון שבעים מדי. אם זה עתה סיימתם לאכול ארוחת ערב, המתינו קצת לפני שתלכו לישון; ואם כבר חלף זמן ואתם גוועים ברעב, אכלו משהו קטן – פרי, יוגורט – משום שמצבי הקיצון של הקיבה עלולים לפגוע באיכות השינה.
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יונית לוי-נחשון

יונית לוי-נחשון

יונית לוי-נחשון מעבירה סדנאות, הרצאות וחוגים בכל רחבי הארץ לצורך התנהלות פיננסית נכונה וכלכלת הבית. יונית היא בעלת תואר שני בתחום מנהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן, ובעלת מספר תעודות בתחום ייעוץ השקעות וכלכלה. בזמנה הפנוי היא מקדישה את זמנה לכתיבת מאמרים בנושאי צרכנות, קריירה ועוד

השארת תגובה