איך עושים מחקר שיווקי?
מחקר שיווקי הוא תהליך הכולל איסוף מידע על השוק והצרכנים. זה עוזר לחברות להבין טוב יותר את הלקוחות שלהן, לדעת מה הן רוצות וליצור אסטרטגיה עבור החברה שלהן.
כדי לעשות זאת ביעילות, משווקים צריכים להיות מסוגלים לאסוף נתונים בצורה יעילה. הם חייבים להיות מסוגלים לקבל מידע ממקורות רבים כגון מדיה חברתית, ניתוח אתרים, סקרים וקבוצות מיקוד. מחקר שיווקי הוא כלי חיוני לכל עסק. זה עוזר להם להבין את הצרכנים שלהם ומה הם רוצים. קראו מידע נוסף על כך כאן.
קיימות שתי שיטות למחקר שיווקי – איכותי וכמותי. מחקר איכותני כולל שיחה עם צרכנים, בעוד מחקר כמותי מסתמך על נתונים שנאספו מסקרים, סקרים או שיטות אחרות לאיסוף נתונים.
איך ולשם מה עושים את זה?
מחקר שיווקי הוא תהליך של איסוף מידע על קהל היעד, המתחרים ומגמות השוק כדי לסייע בקבלת החלטות לגבי פיתוח מוצר או שירות. מחקר שיווקי הוא תהליך רב-גוני של איסוף נתונים, ניתוח ופרשנות. זהו איסוף שיטתי, ארגון, פרשנות והפצה של מידע על צרכי הלקוח והעדפותיו.
מחקר שיווקי יכול לשמש חברות כדי להבין מה הלקוחות שלהן רוצים מהן וכיצד הם יכולים לספק את הצרכים הללו. זה עוזר לחברות לקבל החלטות על אילו מוצרים לייצר או באילו אסטרטגיות שיווק להשתמש.
מחקר שיווקי משמש גם סוכנויות ממשלתיות כמו לשכת מפקד האוכלוסין כדי לסייע בתכנון הצרכים העתידיים של החברה או לקמפיינים פוליטיים כדי לגלות אילו נושאים חשובים לבוחרים כדי לנצח בבחירות.
למחקר השיווקי של אתר תובנות יש שתי מטרות עיקריות:
1. לעזור לחברות להבין טוב יותר את הלקוחות שלהן כדי שיוכלו לספק להם את המוצרים והשירותים הטובים ביותר.
2. לעזור לחברות להבין כיצד המוצרים והשירותים שלהן מתפקדים בשוק כדי שיוכלו להתאים אותם בהתאם.