איך יודעים לבחון אותנטיות של חוות דעות והמלצות על מוצרים?

איך יודעים לבחון אותנטיות של חוות דעות והמלצות על מוצרים?

חוות דעות והמלצות על מוצרים

אחד הכלים הטובים ביותר שעומדים לרשותנו, כשאנחנו מתכוונים לקנות מוצר או להזמין שירות, בין אם זה דרך האינטרנט ובין אם זה באופן פרונטאלי, אלו חוות דעת והמלצות. מדובר בכלי שהאינטרנט מספק לנו באמצעות גולשים אשר ממליצים על מוצרים ושירותים שהם השתמשו בהם על בסיס הניסיון שעומד לרשותם. 

השאלה היא, כיצד אנחנו יכולים לדעת שהמידע על מוצר מומלץ ביותר הזה הוא באמת אמיתי, אמין ואותנטי. הרי אם אנחנו פוגשים אדם מסוים, חבר או בן משפחה, והוא ממליץ לנו על השירות מסוים, אז אנחנו יכולים לסמוך על האמינות שלו, אנחנו יכולים להיות בטוחים שהמידע שקיבלנו ממנו אמיתי ואפשר להסתמך עליו. 

לעומת זאת, אם אנחנו מקבלים המלצה או חוות דעת מגולש באינטרנט, עלינו לדעת כיצד נוכל לברר שהמידע אכן אמין, אכן מדויק, אותנטי ואפשר לעשות בו שימוש. אחרת אנחנו עלולים להשתמש במידע זה ולגלות שהמוצר איננו איכותי כפי שציפינו שיהיה. 

כיצד בוחנים אמינות של חוות דעת והמלצות?

ראשית, אנחנו צריכים לבדוק האם המלצה או חוות הדעת מופיעה בכמה מקומות כמו זאפ ונוספים או רק במקום אחד. אם היא מופיעה בכמה מקומות, אז אנחנו יכולים להבין שמדובר כאן בניסיון להלל את המוצר, כפרסומת ולא כהמלצה אותנטית. 

שנית, אנחנו צריכים לבדוק האם הממליץ כתב עוד המלצות וחוות דעת או רק אחת. ייתכן ואם הוא כתב אחת או מספר המלצות וחוות דעת, אז זה יהיה אמין יותר. בוודאי אם מדובר על המלצה וחוות דעת על עסק ספציפי. 

שלישית, לפי אופי המלל, הטקסט שמופיע בהמלצה, עד כמה היא רלוונטית, עד כמה היא באמת מפורטת ומסבירה מה בדיוק המוצר יכול לספק למי שמבקש לרכוש אותו.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יונית לוי-נחשון

יונית לוי-נחשון

יונית לוי-נחשון מעבירה סדנאות, הרצאות וחוגים בכל רחבי הארץ לצורך התנהלות פיננסית נכונה וכלכלת הבית. יונית היא בעלת תואר שני בתחום מנהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן, ובעלת מספר תעודות בתחום ייעוץ השקעות וכלכלה. בזמנה הפנוי היא מקדישה את זמנה לכתיבת מאמרים בנושאי צרכנות, קריירה ועוד

השארת תגובה