נעלי אייר ג'ורדן

נעלי אייר ג'ורדן

נעלי אייר ג'וקדן 1

מותג האופנה האמריקאי נייקי חווה בתחילת שנות ה – 80 קשיים במכירת ביגוד ונעלי ספורט לציבור ובעיקר בשוק הכדורסל. המכירות דשדשו ואנשי החברה עמלו למצוא פתרון שייתן דחיפה שתזניק את מכירות החברה. בשנת 1984 נבחר מייקל ג'ורדן בדראפט ה NBA במקום השלישי על ידי השיקגו בולס, ובחברה החליטו לתת לכוכב הצעיר חוזה פרסום תקדימי בסך 2 וחצי מיליון שקלים לחמש שנים. ג'ורדן התבלט בכישוריו במהרה, והחברה החליטה בצעד אסטרטגי לייצר נעליים מיוחדות עבורו בשם נעלי אייר ג'ורדן 1.

התפתחותו של מותג נעלי אייר ג'ורדן

בהתחלה החברה סיפקה את הנעליים רק למייקל ג'ורדן עצמו, ג'ורדן לבש אותם במהלך משחקי ה NBA מה שגרר תגובות נזעמות מצד הנהלת ה NBA משום שהנעליים המקובלות באותם שנים היו לבנות, ואילו נעלי אייר ג'ורדן היו בצבע שחור אדום עז. ה NBA איים בקנסות על ג'ורדן אך הוא כמובן המשיך ללבוש את הנעליים במהלך המשחקים ונייקי שילמה את הקנסות החוזרים ונשנים שקיבל על סך חמשת אלפים דולר.

להשיג באתר: https://www.uglyshuz.com/

שגשוגו של המותג אייר ג'ורדן בארצות הברית ובעולם

הצלחתו המטאורית של מייקל ג'ורדן ב NBA בשילוב ה'הייפ' שגרם סיפור המחלוקת בין הנהלת ה NBA לג'ורדן ונייקי, גרמו להצלחה אדירה של מכירות הנעליים עד כדי כך שהחברה לא הצליחה לעמוד בביקוש האדיר, ומקרים של שוד נעליים של אנשים שלבשו נעלי אייר ג'ורדן החלו להופיע בעיתונים. 20 שנה אחרי שמייקל ג'ורדן פרש מליגת ה NBA, עדיין נעלי אייר ג'ורדן הם מותג הנעליים הנמכר ביותר ברחבי ארצות הברית והוא מניב עבור מייקל ג'ורדן תגמולים אדירים של מעל 100 מיליון דולר בשנה, מה שהפך אותו למיליארדר בקנה מידה שמעטים הספורטאים שהגיעו אליו במהלך ההיסטוריה.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יונית לוי-נחשון

יונית לוי-נחשון

יונית לוי-נחשון מעבירה סדנאות, הרצאות וחוגים בכל רחבי הארץ לצורך התנהלות פיננסית נכונה וכלכלת הבית. יונית היא בעלת תואר שני בתחום מנהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן, ובעלת מספר תעודות בתחום ייעוץ השקעות וכלכלה. בזמנה הפנוי היא מקדישה את זמנה לכתיבת מאמרים בנושאי צרכנות, קריירה ועוד

השארת תגובה